Bestyrelse
Bestyrelsen på EgeBech
Bestyrelsen på EgeBech er sammensat af engagerede medlemmer med forskellige faglige baggrunde. Sammen bidrager de til at sikre faglig kvalitet, strategisk retning og ansvarlig drift af vores børne- og ungehjem.
Bestyrelsen har et tæt og tillidsfuldt samarbejde med EgeBechs ledelse og fungerer som både sparringspartner og strategisk medspiller i udviklingen af stedet.
Mød bestyrelsen
Bag EgeBech står en engageret bestyrelse, der med hver deres faglige styrker og menneskelige blik
bidrager til stedets udvikling. Her kan du møde dem, der følger arbejdet tæt – og som er med til at
sikre, at vi altid har både retning og hjerte med.
Tove Nedergaard
Forperson
Mit navn er Tove Nedergaard. Jeg er uddannet socialpædagog og har løbende efteruddannet mig, bl.a. med en diplom-uddannelse i ledelse. Jeg bor i Herning og arbejder som leder af dagplejen i Billund Kommune. Siden 2002 har jeg arbejdet med ledelse på flere niveauer og i forskellige organisationer.
Mit fokus er altid at skabe de bedste rammer for de mennesker, vi har ansvar for – og det sker i høj grad gennem de medarbejdere, der er tættest på kerneopgaven. Derfor lægger jeg stor vægt på at sikre høj faglighed, et godt arbejdsmiljø, ansvarlig ressourceanvendelse og en transparent organisation.
Jeg er både glad og beæret over at være en del af bestyrelsen for EgeBech, og jeg er overbevist om,
at vi har de rette forudsætninger for fortsat at udvikle og skabe et helt særligt sted

Anders Gimbel
Næstforperson
Jeg hedder Anders Gimbel. Jeg er uddannet pædagog, efterfølgende suppleret med en Master i Socialpædagogik. Igennem de seneste 30 år har jeg arbejdet indenfor det specialiserede socialområde, som pædagog, afdelingsleder, faglig konsulent og de seneste 18 år også som VISO specialist. Jeg har også skrevet om mennesker med udviklingshandicap og rusmiddelproblemer, og om domfældte udviklingshæmmede.
Siden 2023 har jeg været selvstændig pædagogisk rådgiver, hvor jeg blandt andet har supervisor opgaver på forskellige bo- og aktivitetstilbud, samt opgaver som VISO underleverandør for Region Midtjylland.
For mig, er mennesker ikke deres diagnose. Men unikke individer i sig selv. Derfor skal vi sikre, at vores indsats altid bygger på et bevidst valg om at skabe værdi og udviklingsmuligheder for de mennesker, der kommer til os.
Og med det kendskab jeg har fået til EgeBech, er jeg overbevist om, at EgeBech med respekt for hvert enkelt menneske vil noget med vedkommende.
Og det er min baggrund for at indgå i EgeBechs bestyrelsesarbejde, idet jeg håber, at jeg med min erfaring kan bidrage til udviklingen af EgeBechs nuværende og fremtidige tilbud.

Camilla Birkeland
Jeg hedder Camilla Birkeland og er bosat på Als i Sønderjylland. I mit daglige arbejde fungerer jeg som Logistics & Planning Manager i produktionsvirksomheden Essentia Protein Solutions/BHJ A/S, Gråsten. Her er jeg ansvarlig for en afdeling, der tager vare på at kunderne får gode oplevelser i processen fra modtagelse af kundeordren til overdragelse af varen.
I mit arbejdsliv har jeg altid arbejdet med forsyningskædens mangeartede opgaver, med stort fokus
på struktur, processer og teamarbejde. Jeg er uddannet civiløkonom og har mange års ledelseserfaring fra forskellige virksomheder.
Min motivation for bestyrelsesarbejdet i EgeBech Børn- og Ungehjem har rødder i interessen for mennesket og dets forskellige vilkår. Jeg får igennem dette arbejde mulighed for at give et bidrag til de børn og unge, der har særlige svære udfordringer.
Desforuden håber jeg, at den forretningsmæssige vinkel jeg har fra det private arbejdsmarked kan bidrage positivt til at denne
forretning kan give endnu bedre resultater. Jeg ser frem til et spændende arbejde med de initiativrige
og kompetente mennesker i organisationen.

Pia Amtrup Sørensen
Mit navn er Pia Amtrup Sørensen. Jeg bor i Sjørslev. Jeg er uddannet kontorassistent og ansat som administrativ medarbejder på EgeBech. Og som dette indikerer, så er jeg medarbejderrepræsentant i EgeBechs bestyrelse. Jeg har et stort hjerte for EgeBech og har stort set været med helt fra starten, og blev på det tidspunkt valgt ind i bestyrelsen af ganske få.
Men med nu mere end 25 ansatte, og et genvalg er jeg meget glad for stadig at være en del af en bestyrelse, som i det første år har skulle finde sin plads i en ret hektisk opstartsperiode med uforudsete prøvelser – og som nu skal i gang med nye spændende og brugbare drøftelser, vidensdeling og at skabe de gode historier om EgeBech.
Bestyrelsens beretninger
Nedenfor finder du udvalgte dokumenter fra bestyrelsens arbejde – blandt andet årsberetninger og nytårshilsen. Her kan du få et indblik i bestyrelsens perspektiv på EgeBechs udvikling og retning.